TOVE FOLKESSON


fredag 8 april 2011

SOLREGN

Nästa måndag 18 april ska jag göra premiär som elgitarrist på Café Montag i Malmö, en klubb i källaren till Pizzeria Rex. Låter sunkigt men den är grym. Jag skriver på en ny låt som kommer vara med då: Solregn.

...

 - Solregn, det är solregn!
Högsommar, vått gräs. Kliar och sticks på mjuka benen.
Solen bryter genom redan innan regnet dragit förbi och världen
brister ut i jubel. 


 - Solregn, det är solregn!
Diamantglänsande strålar, droppar, sjuder över och fyller hela famnen.
Lyckan att äga ett ord. Ett namn för något så vackert. 


 - Solregn, det är solregn!
Minnet, tränger upp och slår mig till marken. Jag gråter, hejdlöst, otröstligt. 
Lyckan, som finns kvar i mig, efter alla år. Mamma, som lärde mig ordet.
  Solregn.




1 kommentar:

  1. Haha, elgitarrist låter sjukt nice! Jag hoppas på pudelrocksfrilla! Och just det, i påsk ska vi väl kruxelura lite med bloggen också? This gift is a neverendingstory. KRAM!

    SvaraRadera